This is it

"This is it" var vad jag tänkte när jag för första gången såg Göteborgs Universitet, det var inte alls så stort som jag hade föreställt mig, men det jobbiga är att det är flera byggnader utspridda över hela Göteborg.
Men ja, så nu går jag på Göteborgs Universitet. Första dagen har gått bra, jag gick inte vilse vilket var det jag var mest rädd för. Fast jag fick lite hjälp av pappa genom telefonen att hitta till spårvagnen och så men annars har jag klarat mig ganska bra. Jag älskar iaf att gå i skola i en storstad! Visst har jag svårt att hitta med mitt i stort sett obefintliga lokalsinne, men det känns liksom ändå lite okej att gå vilse och inte hitta i en stor stad. Har känt länge att Östersund och för att inte tala om Mörsil har varit för litet för mig, och nu är det bekräftat, jag hör hemma i stora städer, jag gillar när det är lite av en utmaning att ta sig dit man ska. Så jag är nöjd, än så länge :D

Men alla dessa böcker man ska ha!? På gymnasiet använde vi knappt några böcker så det här med böckerna är ganska jobbigt. Vilka ska man ha? När? Hur? Också ska man ju betala för dom också, varför gör man så mot fattiga studenter? Haha.

I morgon ska vi ha ett diagnostiskt test, är inte så orolig över själva testet men det är ännu ett ställe som man ska hitta till. Men det går nog bra, får förlita mig på min nya vän vasttrafik.se.

/anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: