Dag 17 - Mitt favoritminne

Den här rubriken var svår tycker jag. Jag har massa bra och roliga minnen, men det är ju lite svårt att plocka fram ett på beställning, som dessutom ska vara lite intressant att läsa om också.

Men efter att han funderat hela dagen har jag bestämt mig för att berätta om när min lillasyster föddes. Jag var nio år då, och jag var så förväntansfull och längtade så mycket efter att bli storasyster! Men den lilla i mammas mage var lite seg på att komma ut och det gick ungefär 2 veckor över tiden. Jag brukade prata med mammas mage och säga att jag tyckte det var mycket bättre att hon (fast vi visste inte då om det var en pojke eller flicka) kom ut eftersom det fanns så mycket mer plats för henne utanför magen än där inne, hehe. :)
På natten/tidiga morgonen, den 1 september 2000, väckte mamma mig. Är det redan morgon? frågade jag, men då skulle dom åka in till sjukhuset för då var det dags! Jag och Frida fick gå och lägga oss i mammas och pappas säng och sova där resten utav natten. På morgonen ringde dom och berättade att vi hade fått en lillasyster!
Vi var tvungna att gå hela dagen i skolan innan vi fick åka dit och se henne, jag var så ivrig att berätta för alla att jag fått en liten syster som skulle heta Klara! När jag och Frida slutat skolan och kom hem åkte vi med pappa till BB och fick hälsa på våran trötta mamma och nya syster, den sötaste lilla flicka jag någonsin sett! ♥
Ett riktigt fint minne som jag aldrig kommer glömma.

Jag har tyvärr ingen passande bild på min dator, men jag kanske kompletterar med det senare! :)

/Anna

Postat av: Viola

Sv: tack!

2010-12-20 @ 06:55:57
URL: http://violasplace.blogg.se/
Postat av: Mona

jo det är bra :) vad ska du göra i jul då? =)

2010-12-20 @ 07:31:04
URL: http://monikey.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: åh tack anna :D Va glad jag blir, älskar sommarn ju ;D

2010-12-20 @ 10:15:39
URL: http://sanna123.blogg.se/
Postat av: Fia

Minns då vi fick veta att ni skulle få ett syskon. Det var en överraskning, vi trodde ni hade skaffat er något djur som katt eller hund. Haha. Men det var kul när vi träffade din ganska höggravida mamma. :D Nicklas blev så glad sen när Klara föddes. Nu är hon redan 10 år och vår äldste son är inte så långt från hennes ålder, kul det här. :D

kram

2010-12-21 @ 22:13:21
URL: http://edwugo.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: