Dag 22 - Det här upprör mig

Jag hoppade över gårdagen som ni kanske märkte, jag hade varken tid eller ork för det.

På det här ämnet kan listan göras lång, men jag ska ta upp en sak som förhoppningsvis kanske kan göra någon nytta. "Upprör" kanske inte är rätt ord, men jag stör mig hemskt mycket på folk som inte använder reflexer.Det finns säkert några som läser det här som är just en sådan, och ja - jag tycker att ni ska ta åt er.

Jag kan inte förstå t.ex. hur man kan gå och ställa sig och vänta på bussen när det är mörkt utan reflex. Det ärrespektlöst mot både busschauffören och dom som sitter i bussen. Chauffören måste tvärbromsa, och skulle h*n köra förbi så är det h*n som får skit för det, eller hur? Inte den som är så dum och står där utan reflexer. Och jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte det är så roligt att åka med en buss som kör gasa-bromsa-gasa-bromsa-stilen, som jag kallar det.

Visst förstår jag hur unga (och säkert en del vuxna) tänker, hur coolt är det med reflexer liksom? Men å andra sidan, hur coolt är det att bli påkörd? Att gå i trafiken utan reflexer när det är mörkt är ju livsfarligt, och tänk hur den stackarn som råkar köra på någon bara för att den inte syns kommer må efter det? Tack och lov har jag aldrig råkat ut för det själv när jag har kört bil, men jag har åkt bil när det plötsligt står en mörkklädd person precis bredvid bilen, som man inte såg innan. 
Ganska obehagligt.

Jag har knappt sett en enda människa i Uddevalla som har reflex när dom väntar på bussen, eller någon annan gång heller för den delen, och ja - folk kanske kollar konstigt på en men vad spelar det för roll? Jag känner mig iaf bra mycket intelligentare än dom när jag kommer där med mina reflexer.

Så ni som inte använder reflexer, tänk om! Vem vill dö eller förstöra sitt liv av en så onödig anledning?

/Anna

Postat av: Caroline

Håller med dig till 100%

2010-12-25 @ 12:25:53
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: