Dag 5 - Vad är kärlek

Att fråga vad kärlek är, är som att fråga om livets mening. Men det hänger väl ihop, livet är meningslöst utan kärlek. Det är en svår fråga, men jag ska försöka definiera vad kärlek betyder för mig.

Kärlek för mig är min familj, det är den kärlek jag har växt upp med och som har funnits där i mitt liv sedan den dagen jag föddes. Det är genom den kärleken som jag har växt upp till en person med förmågan att älska.
Kärlek är också min älskade Fadde. Vi delar något speciellt som jag tvivlar på att jag kan hitta tillsammans med någon annan, och den känslan, det är kärlek.
Kärlek kan också vara en vän. En vän som man kan prata med om personliga och viktiga grejer, en vän som man kan ha roligt och fjanta sig tillsammans med, en vän som förstår när man skojar och när man är allvarlig, en vän som man kan höra av sig till när som helst och veta att hon/han alltid finns där, en vän som finns kvar även när man inte har daglig kontakt.

Något som kännetecknar kärlek för mig, är när man har någon, eller något, i sitt liv som man känner att man alltid vill ha kvar. ♥

/anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: