I'd risk my life to feel your body next to mine

Nu ska jag berätta om dagens lilla äventyr. Jag gav mig iväg till Gustafsberg för jag ville försöka ta några fina foton. Utsikten där uppe är helt fantastisk, speciellt på sensommaren/hösten när det är solnedgång. Men det var väldigt fint idag också.

Jag gick upp för berget, men när jag kom upp insåg jag att det var en ganska dum idé att gå där, eftersom det är en smal, krokig bilväg uppe på ett berg utan trottoar, och den biten bredvid vägen som man brukar kunna gå på var fylld med snö. Så jag gick ner igen och tog strandpromenaden istället. Det är en väg som, där jag gick, är en bro/brygga som går längs bergsväggen vid havet. För att ta mig ner dit skulle jag gå ner för en trappa, som det inte var så mycket trappa utav utan mest snö. Jag höll mig i räcket och tog det försiktigt för att inte ramla, men som jag berättade så är mina skor sjukt hala. Ett steg på trappan och jag halkade och åkte på rumpan ner för hela trappan. Jag fick ett trappsteg i ryggen och lyckades också slå i låret och jäävlar vad ont det gjorde! 

Och sen när jag skulle tillbaka ville jag ju såklart inte gå upp för trappan igen, så jag tog en annan väg. Men jag hittade aldrig ut till vägen och jag visste inte var jag var, så jag bara fortsatte gå och tillslut kom jag fram till stan, helt genomfrusen! Kunde knappt känna mina kinder och lår för det var så kallt!

Det blev med andra ord en väldigt trevlig promenad. Nej, men jag fick iaf några fina bilder som jag snart ska lägga upp i ett separat inlägg!
Nu sitter jag här med en kopp varm choklad och försöker värma mig. Mina lår var helt knallröda när jag kom hem, har dessutom en bula på låret där jag slog mig och lite skrapsår på ryggen, kan knappt sitta för det gör så ont.. Inte gå heller för den delen..
Om jag ska berätta något bra om dagen, så blev jag bjuden på kina-mat av Faddes farbror, som tack för att jag hjälpte honom med en grej :)

/anna


Postat av: Caroline

Aaaaaaaaaaaj! Fy faan alltså :S hoppas smärtan går över fort!

2010-12-11 @ 10:50:24
URL: http://ljusterdal.blogg.se/
Postat av: Britt

Du vet att jag hade pysslat om dig på bästa sätt om jag varit där. Mamma

2010-12-12 @ 11:50:42
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: