It's Saturday night, oh yeah

Idag har vi varit hemifrån hela dagen. Efter frukosten åkte vi ner till stan för att gå på julmarknad som jag tvingade med Fadde på, men det var inte alls kul. Dels pga. dåligt skoval från min sida (borde tagit gummistövlarna, jag var helt genomblöt efter 2 minuter) och dels för att det inte fanns så mycket intressant att kolla på. Det var inte alls så mysigt och juligt som en julmarknad ska vara.

När vi var klara där åkte vi hem till Faddes föräldrar, som inte var hemma, men vi satt och kollade lite på tv innan vi drog vidare hem till Faddes farmor och farfar där vi kollade på American Idol dubbat till persiska, också blev det middag!
Faddes farfar ska alltid spela kort när det inte finns något annat att göra, jag frågade Fadde om jag skulle spela med honom, och han vidare befordrade till sin farfar (som inte kan svenska) och fick som svar Anna bazi nazane (Anna kan inte spela). Haha, men jag har lärt mig deras kurdiska kortspel nu och vann ganska stort över farfar, haha! ;)

Nu är vi hemma och ska snart kolla på film, om det kommer någon bra på tv ikväll :) Hoppas ni har en mysig/rolig lördagkväll! :D

/anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: