Last year

Jag tänkte berätta lite om bilden jag la upp i inlägget Dag 27 - Min favoritplats. Den togs faktiskt vid nyår förra året! Då firade jag med Fadde, som ni förstår. Men dom firar inte den 31 december, visst skjuter dom raketer och så vid tolvslaget, men dom har sin nyårsfest den 1 januari.
På den här nyårsfesten blev jag iaf uppdragen på golvet för att dansa! Det är alltså då någon sorts folkdans eller vad man ska kalla det, som dom tyckte att jag skulle lära mig, haha! Men det är inte så avancerat, det jobbiga är bara att dom filmar allt. Haha, men det var kul!

Musiken var så hög, så jag var tvungen att gå ut ur lokalen för att vila öronen lite ^^

Innan dansen kom igång satt alla vid bord längs väggarna i lokalen, och tre stycken av Faddes släktingar satt och pratade inför alla. Till en början satt jag och lyssnade intresserat, fast jag inte fattade ett ord. Men efter ett tag började det bli en ganska högljudd diskussion och jag viskade till Fadde: bråkar dom? Men nej, ibland låter det tydligen så fast det egentligen bara är en helt vanlig konversation.

Det var iaf roligt att fira nyår på ett (för mig) lite annorlunda sätt! Men i år blir det hemma med mamma, pappa och Klara :)

Ta det lugnt med raketerna ikväll/natt! Jag ska iaf inte smälla en enda, för som ni kanske läste här så är jag rädd för raketer, vill inte vara nära dom och helst inte höra ljudet heller. Fast det är lite svårt att undvika vid nyår.. Vi brukar nöja oss med att kolla på raketerna med säkert skydd från husets tak och väggar. Det var dock mycket roligare förut när vi bodde i en lägenhet på tredje våningen, här nere på marken ser man inte så mycket.

/Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: