Don't try to explain your mind I know what happens here

Det tok-snöar här i Uddevalla just nu och har gjort det hela dagen, likaså gjorde det igår. Jag hoppade ut i snön förut och mätte hur mycket det var (jag är töntig, jag vet) 13 cm, och nu lär det ha kommit några centimeter till. Och jag kan inte låta bli att undra, vad gör dom som jobbar i den här kommunen?

Jag vet inte hur långt det här "fenomenet" sträcker sig, om det bara är i Uddevalla, eller om det är hela västkusten, hela södra Sverige eller ännu mer. Men dom skottar inte!? Mamma påpekade det också förra helgen när hon var här, att i Östersund skottar dom direkt på morgonen även om det inte har kommit speciellt mycket snö. Här väntar dom minst en vecka för att se om snön kanske försvinner av sig självt. Varför!?

Går man genom stan måste man pulsa genom snön, för dom låter det ligga. Ännu värre är på bilvägarna, det är ju helt fullt med snö! Bussarna får knappt stopp när dom ska stanna och ta upp/släppa av folk, okej om det "bara skulle vara halt, men det är det ju inte! Och om snön skulle vara borta/vara lite mindre på gångvägarna/bilvägarna, så är det för att så många har gått/kört där så snön har blivit nedtrampad eller flugit åt sidan.

Igår när jag och Fadde kom från tåget såg jag en plogbil som plogade - inne på en bakgård. Klockan nio på kvällen. Och om jag ska vara ärlig, så är det den enda plogbilen jag har sett här, fastän det har varit snö lite till och från i mer än en vecka. Om inte annat så borde dom ju ha lärt sig något från den kaosartade vintern som var och hälsade på tidigare i år. För det var ju just det, det kom en massa snö men dom gjorde inget för dom antar att det är borta nästa dag. Men dagen efter har det frusit på och kommit ännu mer snö.

Det är inte konstigt att busstrafiken står stilla, att tågen blir inställda och flera timmar sena, att det sker olyckor överallt så fort det kommer snö, för någon gör ju uppenbarligen inte sitt jobb. Och jag undrar varför?

Själv håller jag på att bli insnöad här. Jag tror inte jag vill veta hur det ser ut i centrum just nu.


/anna

Postat av: Ida

Hur har din vecka varit? :)

2010-11-28 @ 03:45:18
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: