I guess I wasn't fast enough

Hej! I morse hoppade jag i mina vinterskor och gick till bussen, det var jättekallt ute och man fick nästan (nästan) klättra över snöhögar för att komma fram, så kommer jag till Göteborg (ja, jag lyckades ta mig dit idag - i tid!) så finns det ingen snö alls där. Det är väl konstigt, att när jag flyttar från Norrland så blir det inte alls så mycket vinter där så tidigt, men just precis i Uddevalla ska det komma jättemycket snö? Tror att en viss vädergud inte tycker om mig..

Jag kom iaf till skolan en timme tidigt idag, bestämde mig för att åka lite tidigare och ta en buss istället trots att det inte stod att det skulle vara problem med tågen, man kan ju inte riktigt lita på det. Vi hade Phonetics, fortfarande intressant tycker jag, men frågan är bara hur man ska komma ihåg alla tecken? Det jobbigaste tycker jag är att i fonetiken låter /u/ som o, och /o/ som å, och ja, jag kommer inte ihåg. Men dom har hittat på tecken för ljudet å, ä och ö, men eftersom vi redan har tecken för det i svenskan så blir det helt konstigt.. Men det ska jag nog fixa att få in i huvudet!

Jag fick Årsboken idag! Aningen sen..? Men hursomhelst, jag blev jätteglad! Caroline måste ju vara världens gulligaste som har skrivit att jag, av alla, kommer bli den mest framgångsrika! Så himla gulligt av dig <3

Det här är vad jag har framför mig i helgen (bortse från Årsboken då), och troligtvis lite mer ^^ På måndag är det tenta i Text&culture och jag ska klara det! Ska inte faila på ett prov till, trots att vi haft en dålig lärare..
Så hej då, I'm gonna get dressed for success (i.e. (som betyder "that is", jag har faktiskt lärt mig något!) ska hoppa i pyjamas och sätta mig med mina böcker och plugga mig till minst G)!

/anna

Postat av: Caroline

Du är bäst Anna :) <3

2010-11-11 @ 22:20:25
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: