I see sunset in your eyes

Jag kämpar på med min studier och har inte mycket tid för annat. Just nu håller jag på att skriva en summering på 300 ord av en insändare om Hillary Clinton, ska dessutom utöver det skriva 200 ord kommentarer. Inte så jätteintressant eftersom jag inte har någon åsikt om Hillary Clinton, men jag ska nog kunna skrapa ihop tillräckligt många ord. Det gäller att utveckla meningarna så det blir längre och mer innehållsrikt :)

Jag vet inte om jag har berättat vad exakt det är jag pluggar för, men tänkte att jag kanske kan göra det! 
Det jag just nu läser är då en grundkurs i engelska (English for genral purposes, introductory level) som är 30 högskolepoäng (hp) som motsvarar en termin.
Nästa termin kommer jag fortsätta att läsa fortsättningskursen (Intermediate course for general purposes) som är lika lång som den jag läser nu.
Efter det ska jag läsa ytterligare två kurser i engelska (In-depht undergraduate course for general purposes och antingen Advanced undergraduate level (linguistic essay) for general purposes course or interdisciplinary degree project eller Advanced undergraduate level (litterary essay) for general purpose course or interdisciplinary degree project). Båda dom sista kurserna är 15 hp, alltså en halv termin så det går alltså att läsa båda två på en termin.
Sen ska jag läsa Franska (grundkurs 1 & 2 + fortsättnigs kurs) som är 30 hp var = 1½ år sammanlagt.
Jag har dock inte bestämt mig än om jag ska fortsätta läsa alla engelska-kurserna efter varandra eller om jag ska varva engelska-franska. Alla är fristående kurser så jag har ganska stor valmöjlighet där. Det är också ganska skönt att läsa många fristående kurser istället för ett långt program, om man skulle ändra sig mitt i allt..

Den som är bra på att räkna kan då räkna ut att allt detta sammanlagt blir 3 år = 180 hp vilket är kravet för behörighet till Översättarprogrammet, som är mitt mål. Ett två-årigt program där man läser engelska och ett valfritt andra språk (där jag alltså valt franska, eftersom jag har läst det förut).

Det kanske blev ganska rörigt nu, haha men om ni undrar något är det bara att fråga! :)
Nu ska jag fortsätta med min summering.

/anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: