Pangasius

Jag undrar om någon känner till en fisk vid namn pangasius? Någon som har ätit det?
Anledningen till att jag undrar är att jag har sett den här fisken i affären, tänkte köpa den men väntade för jag ville kolla lite recept och så för att se vad man kan göra med den, och tur var väl det! För jag googlade på den, och hittade information om att den här fisken odlas och fiskas i ett av världens mest förorenade vattendrag! Det står också att den matas med allt från banan till nermald död fisk, fodras med hormoner så att den växer i fyra gånger normal takt, och den injiceras med urinextrakt för att rommen ska bildas snabbare.

Och sånt säljer dom? I våra svenska livsmedelsbutiker?

Källa (Nu kan jag visserligen inte påstå att källan är säker, men läste även på en recept-sida att Naturskyddsfonden rekommenderar att inte äta fisken.)

Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Jag har ätit den fisken massvis med gånger :P asgod!

2010-11-19 @ 13:15:17
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Susanna

Välkommen till TÄVLINGEN =)



PIZ

2010-11-19 @ 14:16:54
URL: http://susbusa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: