The effect of epiphany..

Nu är jag nästan klar med den första utav uppsatserna! Har skrivit om två noveller; Snapshots of a Wedding och Lispeth. Uppgiften var att jämföra den (gudomliga) uppenbarelsen i de båda historierna. Behöver bara hitta en sekundär källa, skriva lite kort om det sen är jag klar!
Och då återstår bara den andra uppsatsen, som jag ska skriva om Disgrace, en diskussion om det är en post-colonial novel. Men jag har inte läst klart boken än så det är ju toppen! Men jag läser den ju som sagt på svenska, och har bara 5 kapitel kvar så det ska nog gå ganska snabbt. Ska iaf sätta mig med boken nu och läsa medan jag äter middag.

Annars så är jag jättetrött idag, gick upp vid 6 i morse eftersom jag hade körlektion innan uppkörningen. Men ja, det här får väl ta den tid det tar, behöver jag sitta till tolv i natt så får jag väl göra det. Får ju skylla mig själv lite att jag inte började i tid, som vanligt. Men jag är ledig tisdag och onsdag så jag har ju tid att sova ut! :) Fast jag kanske får ta en liten power-nap i soffan sen!

Nu, tortellini! Mamma gjorde det igår så det blev lite kvar, var verkligen hur länge sen som helst som vi åt det och jag älskade det när jag var mindre! :) Det är så gott!

/anna

Postat av: Britt

Tack gumman för en mysig tid hemma hos dig. Det var härligt att få träffa dig igen. Vi syns igen om knappt fyra veckor. Puss o kram

2010-11-22 @ 19:47:51
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

sv: Jag gör ingenting vad jag vet hitills på Torsdag klockan 2. :P

2010-11-22 @ 21:45:59
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Nää..... SKOJA :P är alltid sugen på fika siddu :D

2010-11-22 @ 22:36:04
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

sv: NÄr blev du en sån sedelvetare? vavavavavava? :P xD

Hahaha nämen, japp det var den och det ska jag väll vara glad över antar jag. Hade han gett mig en falsking så hade jag blivit lite stött.

2010-11-22 @ 22:40:27
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: