What's a plan without a plan B?

Hej! Jag kan börja med att varna att jag kommer bomba nu, med inlägg alltså. Långa inlägg, så sätt er bekvämt och hämta något gott att äta, så hoppas jag att ni orkar läsa! ;)
Sista skoldagen för veckan idag, vi hade först Written Proficiency och fick göra lite olika uppgifter om lite olika grejer.. Sen hade vi Phonetics, ännu fler svåra termer som man ska lära sig, precis vad vi önskar oss! Speciellt efter att jag failat på grammatiktentan.

Ja, det är tyvärr sant. Kollade resultatet igår kväll på hemsidan och det står ett jävla U (U som i Underkänd) Fan vad arg jag blev! Jag är ingen sån som blir underkänd på prov, det är bara inte likt mig, men det här är riktigt jävla svårt. Och det värsta är att jag inte känner så att "ja, jag får väl skylla mig själv, jag borde pluggat mer", för jag pluggade ju som ett jävla as.
Grundkurs my ass...

Detta är vad som står som beskrivning av kursen (översätter för enkelhetens skull):
Engelska för allmänna syften: Introduktions nivå
Den första kursen i engelska har flera mål: att lära studenterna grunderna för språklig och litterära analyser, för att främja praktiska språkliga färdigheter och för att forma grunderna för framtida engelska studier. Vi kommer att ge dig en introduktion till analys av modern litteratur från den engelsk-språkiga världen. Grammatik kommer hjälpa dig att förbättra dina skrivkunskaper och ge dig verktygen för att analysera en text. Fonetik kommer att ge en systematisk dimension i muntlig kommunikation.

Nej, nej, nej! Det vi lär oss är inte grunder. I grammatiken får vi inte lära oss vad alla saker heter och vad det är, det antas vi redan kunna, läraren pratar om alla termer som om det vore glass, fast det egentligen är en sällsynt fisk i Stilla Havet. Och ändå är det bara Engelska B som krävs som behörighet till kursen, och i kursplanen till Engelska B står det ingenting om grammatik (ja, jag har kollat)!

Efter skolan mötte jag iaf upp Frida på centralen, hon fick stanna i Göteborg några timmar på väg hem till mamma och pappa. Jag skulle också vilja åka, speciellt eftersom mamma fyller år i morgon, jag är ledig nu fram tills på tisdag, men jag måste ju plugga och så plus att jag ska ta körkort. Men det var kul iaf, vi gick runt lite i Nordstan och sen käkade vi på Subway och satt bara och pratade. Kul att träffa min storasyster igen! :)

/anna


Postat av: Caroline

Neej åh vad tråkigt!! Fan jag blir typ arg när jag läser allt, gör en typiskt Caroline grej och gnäll högljutt!!

2010-11-04 @ 21:36:08
Postat av: Teodorjuni

Great idea make it site. Thank you.

2011-09-28 @ 10:32:21
URL: http://teodorjuni.blog16.com
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: