With every breath I take we just fade away

Att tag sig till och från skolan gick förvånansvärt bra idag med tanke på all snö som har kommit i helgen. Jag tog ett tidigare tåg till Götet idag, för att vara på den "säkra" sidan. Men tåget var inte en minut sent! Hem kom jag också, utan försening på mer än 5 minuter. Jag var väldigt förvånad att allt gick så bra, men så var det ju Uddevalla.. När bussen väl kom tio minuter sent var den "för sen" för att köra vidare. Men nästa kom i tid, så jag ska nog inte klaga så mycket.

Idag så var en till tenta avklarad. Kändes konstigt att ha tenta utan att ha pluggat i två veckor innan, men det var Written Proficiency. Vi skulle skriva en summering med kommentarer, och det är ju inte så mycket att plugga på. Trodde det skulle kännas ganska pressat, för när man får en sån hemuppgift vill man ju gärna läsa igenom, stryka under, göra en mind-map, skriva lite, tänka, ändra, skriva lite mer osv. Men nu skulle allting göras på 4 timmar. Men det var inte alls så svårt, jag var klar redan efter två timmar. Det värsta hade ju varit om det var ett ämne som inte väckte några känslor alls, men artikeln som vi skulle summera handlade om fritt och lagligt droganvändande, och om ni har läst det här inlägget som jag skrev för ett tag sedan, så vet ni vad jag tycker om det. Det enda som var svårt var att hålla kommentar-delen till 200 ord, jag hade så mycket att säga!

Efter skolan åkte jag hem till mormor, skulle få två ljusstakar utav henne och blev även bjuden på middag.
Dom här fick jag:

Och såhär blev det:

Så fick jag en liten tomte också:

Julkänslan hoppade på mig direkt när jag tände ljusstakarna och släckte alla andra lampor, så himla mysigt! :D

/anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: