Won't you come and rescue me?

Idag var det upp tidigt som attan! (= halv 6) Hade nästan glömt bort att vi börjar så tidigt som 9.15 ibland. Vi hade Phonetics hela dagen lång! Dom har bestämt sig att flytta Phonetcis-tentan från 6 december till 10 januari eller något.. Vet inte vad jag ska tycka, det är både positivt och negativt.
Bra är:
  • Vi slipper bli återbetalningsskyldiga till CSN (vilket är anledningen till att dom flyttar den, för CSN är på dom om att det är för lång tid mellan den sista tentan; 6 december, och kursens slut; 18 januari)
  • Man får chansen att fokusera stenhårt enbart på grammatiken inför omtentan som är den 4 december (kollade förresten min poäng på tentan idag, 6 poäng ifrån godkänt! Surt, men det känns ändå bra för då kunde jag ju ändå ganska mycket)
  • Vi får längre tid att plugga till fonetiken, som har varit en ganska kort kurs med mycket att lära
Dåligt är:
  • Jag måste åka tillbaka till Uddevalla tidigare än jag hade behövt om vi antar att jag klarar alla tentor (alla omtentor förutom grammatiken ligger i början av januari)
  • Det kan bli problem med antagningen till nästa kurs, eftersom vi då inte har gjort alla tentor när sista antagningsbeskedet kommer (man måste ha godkänt i denna kursen för att få fortsätta med nästa, logiskt va?)
  • Måste plugga fonetik över jullovet!
Nu ska jag äta, har varit jättehungrig hela dagen! Sen är det dags att ta tag i hemtentan för jag har inte tid att sitta och plugga i helgen, ska ha roligare än så :)♥

/anna

Postat av: Ida

hur mår du? :)

2010-11-18 @ 17:21:41
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: