An angel with a devil's touch

Jag lever! Men det är knappt.. Vilket jävla jobb alltså, lättförtjänta pengar tänkte jag men inte alls! Väldigt välförtjänta pengar faktiskt.
Jobbet i sig, att räkna biljetter, är inte svårt eller jobbigt eller så, men att åka tåg så mycket är verkligen inte kul. Igår skulle jag då sluta klockan tio, men tåget var försenat (såklart) så vi var framme vid halv elva. Så jag missade sista bussen hem, inte allra sista men den sista "vanliga" bussen, så jag fick ta nattbussen hem klockan elva.
Uddevallas nattrafik är ganska bra, det finns en linje som går runt verkligen hela Uddevalla och det känns ganska tryggt när man står där på sena kvällen/natten och väntar på bussen för man blir aldrig ensam kvar. Men hur som helst så tar det ganska lång tid så jag var inte hemma förrän tjugo över elva - halv tolv. Idag började jag jobba halv sex. Så jag var alltså tvungen att gå upp strax efter FYRA (och jag brukar tycka att det är nästan omänskligt att gå upp halv 6 - 6).
Dessutom går det inga bussar så tidigt på morgonen så jag var tvungen att gå ner till stan, vilket inte är jättelångt, det tog ungefär en halvtimme, men man är ju kanske inte jättepigg på det innan fem på morgonen när det dessutom är
svinkallt
ute.
Till råga på allt så mådde jag riktigt dåligt igårkväll sista biten från Varberg, och för att göra allt ännu lite värre så ser min dag precis likadan ut i morgon. Och det är inte ens någon som åker med västtrafikkort på det tidiga tåget så jag förstår inte vad jag gör där!

Jag förstår inte hur dom har tänkt, hur mycket tror dom att man klarar av? Jag fick kryssa i dom tider jag kunde, men att jag kryssar i att jag kan jobba både på morgonen och kvällen betyder inte att jag vill göra både och på en dag. Ni vet det där med att sova åtta timmar varje natt? Nej, nej, jag är inte ens ledig åtta timmar över natten!

Det är ju tur att jag har en mysig pojkvän som kan hålla om mig och värma mig och få allt att kännas bättre när jag kommer hem, och thank god att det bara är fyra dagar, annars tror jag inte att jag hade orkat. Jag tror att till och med mitt hår tyckte synd om mig för i morse när jag vaknade såg det helt bra ut, behövde inte göra någonting :)

Och ska vi bara göra allting ännu lite värre..

Här har ni vinterns första snö som började falla för några minuter sedan. Jag hade hoppats att jag skulle slippa det på ett bra tag..

Nu ska jag sova, hej då.

/anna

Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Stackare :( låter ju inte kul. Men du får ju pengar och det är bra :)

Det måste ju vara skönt att ha något extra att röra sig med.

2010-10-21 @ 13:44:13
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Britt

Du är tapper du. Vet precis hur det känns när man fortsätter att åla tåg ett par timmar efter man gått av. Kram mamma

2010-10-21 @ 18:41:09
Postat av: Caroline

Åh gud vad jag tycker synd om dig :( Finns inget värre än ett dåligt jobb. Men tänk på pengarna, de hjälper alltid! :) Och hur kan ni ha fått snö?? Vi har inte ens fått det i sthlm än :P

2010-10-21 @ 21:17:11
URL: http://ljusterdal.blogg.se/
Postat av: Melvinnicole

Great work,webmaster,nice design!

2011-03-15 @ 14:23:45
URL: http://melvinnicole.blogetty.com
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: