Trick or treat?

Nu har jag läst nästan hälften av boken, den är ganska bra men jag är också ganska uttråkad. Måste hoppa runt lite tror jag. Känner hur det kryper i armarna och benen på mig så jag orkar inte sitta still mer!

Hörde förut att det var ett himla liv ute i trappuppgången, så kikade jag ut så var det några småbarn som var och gjorde "bus eller godis" hos min granne. Tyckte så synd om henne, hon är jättegammal och hör säkert inte så bra, så hör jag hur barnen nästan skriker till henne "Kan du ge oss godis? Pengar! Har du pengar? Kan du ge oss godis eller pengar!?" Sen kom dom till mig och jag vägrade öppna dörren, hatar sånt. Haha jag stod och kikade i nyckelhålet, och jag vet ju att det syns att någon är där eftersom det blir mörkt för hålet, så hör jag dom säga "Vi vet att du kollar, du måste öppna.."
Men nej, jag har inget godis och om jag hade det skulle jag inte ge det till dom. Och vem ger bort pengar bara sådär? Fattig student vad fan!

Om jag hade haft en Halloween-dräkt skulle jag tagit på mig den och skrämt skiten ur dom!

/anna

Postat av: Caroline

Rätta takter Anna!! :D En gång gav jag en sån där unge en gammal paprika! :D

2010-10-31 @ 19:15:07
URL: http://ljusterdal.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: