What do you want from me?

Jag sitter och kollar på en debatt på tv, ungefär första gången någonsin som jag kollar på något sådant och det är inte speciellt intressant. Haha, Mona Sahlin & comp. vs. Fredrik Reinfeldt och gänget. Jag har bestämt mig nu vad jag ska rösta på, jag orkade inte direkt läsa på om alla, jag kollade mest så dom jag tänkte rösta på inte sa något dåligt. Haha. Men jag blir lite rädd ibland för dom är så högljudda och låter så himla arga och anklagande, och tilltalar varandra med för- och efternamn hela tiden. Någon sa "efter valet på söndag när du avgår, Fredrik Reinfeldt.." Någon är visst säker på sin sak :P

Det var lättare förut när man inte fick rösta, för då gjorde det inget att man inte brydde sig. Men nu när man har åldern inne känns det dumt att inte använda sin rätt till att rösta. Jag har alltid tänkt att jag ska rösta blankt när jag får rösta (nej, det är inte samma sak som att inte rösta alls. Röstar man blankt räknas det ändå som en röst och det förändrar procenten) men det känns också fel tycker jag. Men ärligt talat, det som faktiskt motiverar mig att engagera mig lite och rösta, det är för att stå emot Sverige Demokraterna.

I morgon efter skolan ska jag gå och rösta i Nordstan, måste förtidsrösta eftersom jag annars måste rösta i Mörsil. Lite väl långt att åka tycker jag.. :)

Som ni kanske förstår så är jag ganska uttråkad, annars skulle jag aldrig kolla på en politisk debatt. Fadde slutade träningen halv tio, så han borde komma hem snart och underhålla mig lite :) 

/anna

Postat av: Miss Baam

SV: AH NIICE!! :) Jag gick av på getebergsäng idag och det är en hållplats ifrån korsvägen. :)

2010-09-16 @ 22:02:56
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vi är ganska lika du och jag Anna :) Jag försökte kolla på något sånt där politikst tjoffs förut men fb var mer intressant. Och nu har jag ingen tv så nu försöker jag läsa metron typ :P Men jag vet vad jag ska rösta på och efter att ha läst det här blev jag helt säker.



http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

2010-09-17 @ 08:09:35
URL: http://ljusterdal.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: