You can't control what I do

Helmysigt väder idag! Verkligen inte. Ena stunden öser regnet när och det blixtrar och dundrar som bara den, nästa stund skiner solen och himlen är helt blå.

Idag började vi kvart över ett, så jag fick en sovmorgon som var ganska välbehövd efter gårdagen. Vi hade Written Proficiency, kollade lite på ordböcker online, vad man kan hitta och hur, ungefär. 
Sen skulle vi ha våran första lektion i Pronunciation, som visade sig vara ett diagnostiskt test. Vi fick sitta med hörlurar med mikrofon och spela in, vi fick ett papper med några fraser och en kort text som vi skulle läsa. Det var inte så svårt, det var mest "haha". Tror jag läste ganska snabbt, försökte ta det lugnt men när jag var klar satt alla andra fortfarande och läste in, men det gick nog bra ändå. Blev bara jättestressad av att höra alla andra, det blev ett sånt himla babbel.

Nu ska jag faktiskt ta och läsa på lite innan valet (sent ute? Haha) och se om jag hittar någon som är värd min röst. Ska förtidsrösta i Göteborg på fredag, för tydligen måste jag rösta i Mörsil annars.
Men först tänkte jag berätta om något ganska tragiskt..

I torsdags när jag åkte hem från skolan så blev tåget lite försenat pga. en olycka i Stenungsund. I morse på tåget läste jag i Göteborgs-posten att det var två 18-åriga tjejer som blivit påkörda av tåget - och dött. Såg även tjejernas dödsannonser i tidningen. Ni kan läsa om det här:
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.443279-skolflickor-doda-i-tagolyckan
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.446814-brott-bakom-dodsolyckan-
Tydligen hade det bara gått några sekunder från det att det började plinga tills tåget kom. Som sagt, tragiskt..

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: