Seems cold, but baby no, it doesn't have to be

Hej! Idag har jag jobbat och gjort mig förtjänt av en ledig dag i morgon! Men det gör jag ju hela tiden ;)

I morse när jag kom ut var himlen alldeles grå och det var mörkt och dimmigt. Löven har börjat ändra färg och falla.. Och Fadde började skolan idag. Nu är sommaren verkligen slut och jag kan inte tänka mig något mer deprimerande än en lång, kall och mörk vinter! Usch..

Veckan som var när Klara var här gick alldeles för fort, som sagt jobbade jag ju varje dag förutom två. Det vi hann med förutom att bara vara tillsammans och mysa var att gå till vårdcentralen och gå på biblioteket. Jag hade en tid på vårdcentralen, precis på min ett-års dag som Uddevalla-bo faktiskt, för att se till att få recept utskrivet på allergimedicin. Ni vet såna där allergitabletter som många får ta under pollensäsongen? Såna tar jag varje dag året runt, och det började bli ganska tröttsamt att gå och köpa små 30-pack hela tiden. Så vi tog en promenad dit, var där kanske 15-20 minuter och sedan gick vi hem.

En annan dag tog Klara bussen och mötte mig i stan när jag slutade jobbet så gick vi till biblioteket. Vi hittade inget speciellt och Klara hade ju ändå inte hunnit låna något, men det är skönt att bara gå runt och kolla och jag älskar att ha ett stort bibliotek att gå till! Det är annat än Mörsil det!

På fredagen, dagen innan hon skulle åka hem, så hade vi lite "kalas". Några presenter blev det dock inte, inte än, men Klara fyller år snart så vi köpte en Daim-tårta och firade lite i förväg eftersom jag inte kommer kunna vara med på hennes födelsedag.
110819
Födelsedagsfirande!
Tyvärr såg jag hemsk ut på den enda bilden som fanns på mig, haha.

Nu ska jag utföra mina  livsviktiga kvällsuppgifter; mysa ner mig i soffan och kolla på Sex and the City ♥ Det är helt otroligt hur skönt det är att bara få sitta/ligga i soffan och koppla av på vardagskvällarna när man har jobbat! :) Det tråkiga är att det är fredag för mig, eftersom jag har jobbat helg + måndag och är ledig i morgon, medan alla andra precis har startat sin vecka, haha.

Jag önskar er i alla fall en skön kväll! :)
Posted by Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: