Snow

Efter en lång resa kom jag äntligen fram till Mörsil vid halv åtta igår morse. Eller nja, så lång var väl inte resan egentligen. Inte jämfört med vad det brukar vara i alla fall. "SJ snabbtåg" stod det att jag åkte med. Hur nu ett tåg som tar 12-13 timmar kan kallas snabbtåg? Men det kändes som en väldigt lång resa - tåget var sent (Quelle surprise!), redan innan det ens kommit till Göteborg, folk på tåget som inte hade vett att hålla tyst på natten, och en mage som gjorde ont. Men fram kom jag, och här är det massvis med snö! Ganska stor omställning att komma från Uddevalla där gräsmattorna fortfarande är gröna, till ett landskap som är vitt så långt ögat når. Igår fick jag till och med skotta snö! Men jag tycker inte det behöver komma mycket mer nu. Det som är räcker gott och väl till en mysig julstämning! ♥

Det är såklart mycket med julstöket nu. Vi har gjort fudge, (provade göra LCHF-fudge men det såg ut som en hund skitit i burken när vi var färdiga, så jag struntade i min "diet" och så gjorde vi riktig istället) bakat lussebullar och gjort knäck.
I morgon ska vi kika på lillsyrrans julavslutning, sedan ska vi iväg till pappas jobb för lite julunderhållning för dom gamla, där vi då kommer att vara en del av underhållningen. Jag ska spela klarinett, och min söta lillasyster ska vara konferencier. Blir nog roligt :)

Jag slänger in lite bilder från igår när jag och mamma var ute och promenerade i snöyran.

Bilderna är redigerade (endast ljus, kontrast och skärpa) för att få lite mer kontraster i allt det vita.
111221
111221
111221
111221
"Mamma, om jag inte kommit in om 10 minuter får du komma ut och leta efter mig."
Det var lite svårt att ta sig upp ur den djupa snön!
111115

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: