I gotta get my body moving, shake the stress away

Idag har vi haft middagsgäster. S, som ju inte bott i Sverige i mer än några månader, ville prova svensk mat, så vi bjöd hit dom. Det blev pasta och kyckling i vitlökssås, hur svenskt det är vet jag dock inte men dom tyckte om det i alla fall. Sen gjorde jag Bär/fruktpaj med hallon & blåbär i och vaniljvisp till, till efterrätt, supergott! :)

Tidigare idag bakade jag bröd, det blev likadana frallor som förra gången men receptet ger ganska mycket utrymme för att variera sig. Förra gången använde jag grahamsmjöl och så hade jag sesamfrön och solrosfrön på, den här gången tog jag grovt rågmjöl och vita vallmofrön istället.
Passade även på att inviga min elvisp som jag fick i tidig födelsedagspresent av mormor. Så himla mycket enklare allt blev med en elvisp känner jag!
110715
Och nu är det sista gången jag säger det, för nu ska jag fakiskt lägga in bilderna från Slottsskogen! Säkert ingen som vill se ändå, haha!
110418

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: