Heja HAIF!

Jag ska strax åka iväg och kolla på Faddes match. Det tar lång tid att åka dit fast det egentligen inte alls är så långt, och jag kommer komma fram lite sent, men hellre det än att vara där en timme innan.
Idag går jag "all in" och har klätt mig i svart & vitt, lagets färger!
110515
Haha, fråga inte om bilden, jag bara kände för det..
Man måste ju bjuda lite på sig själv ;)

Kommer dock behöva lite mer kläder på mig än så, för idag är det inte varmt! :(

Måste bara berätta en sak angående lagets namn, Haif. Jag visste först inte vad det stod för, men så såg jag en man på stan som hade en jacka med texten Herrestads AIF på ryggen, och jag tänkte att det måste ju vara det! Så frågade jag Fadde om det är så hans lag heter. Och jag trodde ju att Herrestad uttalas som det stavas, H-e-r-r-e-s-t-a-d, helt logiskt. Men han kollade bara konstigt på mig och sa: Nej, det heter Hääschta. Jag blev lite chockad faktiskt, vadå Hääschta? Haha, men så uttalas det, tydligen..
110418

Postat av: Claudia

rik hoppas jag! hahaha nej men jag pluggar ekonomi och IT :) så sedan kan jag välja att ta examen i antingen ekonomi eller IT :) dock tänkte jag kanske försöka att ta examen i båda :)

2011-05-15 @ 13:54:11
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Millah

Ja riktigt mys :)

2011-05-15 @ 14:15:44
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

hahahha! Va? Hur får dom herrestad till hääschta?

Uscha mig, visst utalar dom orter konstigt här i västra götaland?



Jag blir helt förvirrad. Det finns ju ett ställe här i gbg som heter Askim och jag trodde att man sa Askim - men man säger ju Aschim. Sen finns det säkert 100 andra exempel. :P

2011-05-17 @ 12:46:59
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: