I didn't mean to end his life, I know it wasn't right

Tjo! Solen skiner men himlen är täckt av mörka moln, oväder på g? Jag tror det.
110513
Något som växer i rabatten som ser ut att slå ut i blom vilken dag som helst!
Spännande att se vad det blir :P


De flesta såg kanske semifinalen i ESC igår, och ni som inte gjorde det har säkert hört att Sverige gick vidare. Men Saades glasbur? Jag trodde verkligen att något gick fel eftersom bara en ruta sprängdes, och det såg ut som att det blev lite konstigt alltihop där, men tydligen så skulle det vara så. Jag kan ju säga att jag skrattade högt när jag trodde att det gick fel! Jag ville ju såklart att Sverige skulle gå vidare, men en liten del av mig skulle tycka det var så roligt om vi inte gjorde det, just för att det är Saade. Fadde sa till mig att han faktiskt inte är så dålig som jag tycker, men jag tycker inte han är dålig. Jag gillar honom bara inte för att han är så himla kaxig! Men en bra sak med hans uppträdande, han har lärt sig att uttala impossible och possible!

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och träffat min nya handläggare, som var mycket snällare och trevligare än han jag hade förut, som aldrig lyssnade på mig. Jag gick ju med i den där jobbgarantin för unga, fast jag egentligen redan hade jobbat för mycket och gör det nu också. Men han sa att det är dom som har tagit ett felaktigt beslut, och enligt reglerna kan dom inte ändra på det om det skulle påverka mig negativt. Och eftersom jag är med, får jag ju ersättning för de dagar jag inte jobbar. Alltså skulle det påverka mig negativt om dom skrev ut mig, så jag är med och det var ju ett misstag från deras håll som blev ganska bra för mig! ;)

Nu ska jag baka bröd, har fortfarande lite kvar av det jag bakade förut, men börjar tröttna och vill ha något annat :)
110418

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: