You play a dangerous game

Hej! Det blev tomt här igår, när jag slutade jobbet umgicks vi med Faddes familj & släktingar resten av dagen, det blev ett par timmar utan Fadde också, när han var på träning. Jag brukar aldrig vara med hans familj utan honom, för som ni kanske förstår är det inte så roligt när jag bara förstår lite här och där av deras språk. Men vi hade kul, S försöker ju lära sig svenska och vi satt och rabblade svenska alfabetet. Det är svårt för mig att förstå hur det kan vara så svårt med e & i, u & y, h & k och å ä ö. Men jag antar att det är samma sak som att jag inte kan säga q och z så som dom gör det.

Det var iaf en annan sak jag tänkte skriva om. Igår (nästan i natt) när vi kom hem, så såg Fadde att dörren till källaren/förrådutrymmet/cykelrummet stod öppen på vid gavel. Det kan ju ha varit så att någon ställt upp dörren för att någon skulle komma hem sent och inte skulle komma in annars, och kanske är det någon som är sur nu och tycker vi är idioter, men vi gick faktiskt och stängde dörren. Men..
  • För det första så har Fadde blivit av med sin cykel från cykelrummet, och det är skitdålit tycker jag att man inte ska kunna förvara sin cykel där man bor utan att den försvinner. Men är det såhär folk gör är det ju inte konstigt..
  • För det andra kan det ju komma in precis vem som helst i huset, och då tycker jag att vi, som bor på bottenvåningen, i direkt anslutning till dörren till förråd/cykelrum, är lite extra utsatta (och jag vet säkert att det inte är våran enda granne här nere på bottenplan som ställt upp dörren, eftersom hon är "närmare 100 år gammal", alltså måste det vara någon längre upp).
  • För det tredje så har vi vårat förråd i den änden också, och om man säger så så är det inte svårt alls att ta sig in i förråden om man har en skruvmejsel med sig. Nu har jag väl inget jättevärdefullt i förrådet, men ändå så är det ju inget man vill bli av med.
Det finns ju faktiskt anledningar till att de dörrarna är låsa och att även entrédörren låser sig på kvällen. Då får man ju ta nyckel med sig om man ska komma hem sent, eller om man har någon annan hemma som isf får komma och öppna. Det känns ju inte speciellt tryggt att folk ställer upp dörrarna om natten..

Vad tycker ni, rätt eller fel att stänga igen dörren? Och rätt eller fel att lämna den öppen?
110418

Postat av: Therése

SV: Hahaha jag vet! Det är skit taskigt! :P Hahaha, men så himla roligt, dör för hans skratt :P

2011-05-20 @ 14:39:53
URL: http://theresehyden.com
Postat av: linda

fin blogg du har, allt bra? :)

2011-05-21 @ 00:04:46
URL: http://liindarunnfffors.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: