I'm drunk on love

Fadde har smittat mig med sin förkylning, trots pussförbudet! Hoppas det är över snabbt, jag har inte tid att vara sjuk. Jag måste ju passa på att jobba alla mina 100% nu när jag väl har dom, det är ju inte så länge.

Jag skrev ju lite smått förut om vörtbrödet jag bakade, och ölen, haha. Man brukar ju ha öl i degen när man bakar julbröd, så efter två vändor till Willys hittade vi tillslut den där flaskan med Porter. Det fanns bara 50 cl flaska, men skulle vara 33 cl till brödet. Så vad gör man med det som blir över? Vi drack upp det. Haha, men fy f*n vad äckligt det var!

Jag har ju kört väldigt rakt på spåret att inte dricka alkohol, men i den åldern när jag tog det beslutet handlade det enbart om att dricka för att bli full. Vad som helst, hur mycket som helst, bara man blir full. Ja, det var i alla fall så jag uppfattade det och tyckte att det kan jag lika bra vara utan.
Men nu, när jag är vuxen (sägs det i alla fall) börjar jag ändra inställning lite. Nu känner jag faktiskt att jag kan tänka mig att prova. Inte för att bli full, men att ta ett glas eller så i sällskap och bara ha det trevligt och roligt. Menar såklart inte att man inte kan ha roligt eller vara/ha trevlig/-t utan, men det förstår ni.

På ett sätt känns det som en ganska stor grej för mig, eftersom det liksom alltid varit på ett sätt. Men ändå inte. Det är precis som när (världens bästa) Darin började gå ut och festa och dricka. Vilken skandal det var eftersom han sagt att han var nykterist! När han var 17 år ja.. Inte för att jag har tänkt att göra en stor grej av det och ändra mig speciellt mycket. Men..
Man får väl lov att ändra sig när det är rätt tid för det?
111115

Postat av: Frida

Haha vad ni är roliga, dock tror jag inte riktigt att just den porter är till för att dricka :P men vad vet jag. Haha, förresten så smakar öl skit :P



Man kan ha väldigt kul utan alkohol även när man är ute på krogen och så, tro mig jag är ett levande bevis på de :P

2011-11-28 @ 10:49:17
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: