Jag gillar inte att man skyller ifrån sig

111026
UNICEF/Roger Le Moyne

"Dagispersonal anmälde inte misstänkt barnmisshandel: Vi tänkte anmäla men hann inte."

"14-årig flicka blev våldtagen på skolan och trakasserades av elever. Skolan: Vi gjorde vad vi kunde."

Varje dag far svenska barn illa och vuxna skyller ifrån sig. Varför är det så? Det ska UNICEF ta reda på. Under en månad hårdbevakas Sverige - inga undanflykter accepteras. För att klara det behöver de vår hjälp: Hjälp till att jaga undanflykter då barn far illa, ta ställning på Facebook och sprid filmen om undanflykter.

Och du som har en egen blogg, var med och blogga mot undanflykter!

24 oktober - 24 november är månaden då man inte får skylla ifrån sig!

Posted by Anna

Postat av: Sofia

Fin header! Och nej, jag gillar inte heller när vuxna skyller ifrån sig :S En person som jag stod väldigt nära en gång misshandlade mig, och skyllde ifrån, sen dess har jag vart emot när folk skyller ifrån sig, oavsett vad det gäller!

2011-10-26 @ 21:12:42
URL: http://sofiialindgren.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: