Blomkålsris, bra nyheter & mitt mål

110915
Igår till middag blev det kyckling med blomkålsris (för min del, Fadde äter fortfarande "normal" mat :P). Det var första gången jag provade göra blomkålsris. Jag hittade lite olika varianter men jag gjorde så att jag rev blomkålen och stekte i smör och kryddade sedan med salt och vitpeppar. Helt okej om man vill ha lite variation på tillbehören, men annars föredrar jag vanlig kokt blomkål med salt och smör :)
110915
När jag var ledig igår passade jag på att åka till ÖB och fynda lite, och jag fick köpt mig en badrumsvåg. Skulle ju självklart prova den direkt, och jag hade faktiskt gått ner ca. 5 kilo. Dock var det väldigt länge sedan jag vägde mig, så när detta hände vet jag såklart inte, men kul ändå!

Det jag strävar efter, och hoppas att LCHF-metoden kan hjälpa mig med, är att jag ska vara nöjd med det jag ser i spegeln, dessutom vill jag ha ett BMI som ligger inom zonen för "normalt". Jag vill inte vara smal, det är inte mitt mål. En kropp som ser ut, och är, hälsosam är det bästa! :)
Posted by Anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: