Feel the adrenaline moving under my skin

Hej på er! Idag slutade jag jobbet så tidigt som halv tolv, och nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra för middag idag och vad som behöver handlas. Jag tror det blir Chilistekt kycklingfilé med jordnötssås och stekt vitkål...
Men jag är jättesugen på något gott, vill baka något eller göra något mumsigt till efterrätt. Jag letar lite inspiration och idéer lchfrecept.com.

Ibland känns det helt värdelöst att inte "kunna" (situationstecken eftersom det är självvalt) äta vad man vill. Jag älskar fika och att fika, och det är faktiskt något av det värsta tycker jag. Jag har inte insett innan hur sötberoende jag faktiskt är, och beroenden är ju alltid svåra att göra sig av med. Men om sanningen ska fram så följer jag inte alla "regler" till punkt och pricka för jag skulle aldrig kunna leva så, att begränsa mig själv på det sättet. Lite frihet måste man ju ha ändå, fast att ha riktlinjer som visar rätt väg är ju bra.
T.ex. så äter jag bröd ibland. Jag har provat att baka LCHF-bröd men jag tycker de får så äcklig konsistens, ofta väldigt gummiaktigt.

Nu ska jag åka ner till stan igen, vi hörs senare!
110919
En bild från innan sommaren dog..
Bara för att :)
Posted by Anna

Postat av: Frida

Hörru vet du om att de finns kockböcker för Lchf-mat?

Såg de på Maxi när vi var där i lördags, en för matlangning och en för bakverk. Dem var inte jättedyra heller så du kanske ska kolla upp dem om de är nått du är intresserad av :)

2011-09-19 @ 14:54:06
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

svar: Eller hur! Skulle vara kul att köra på något sånt till halloween men man måste ju typ gå och blunda för att det ska se coolt ut. :P

2011-09-19 @ 20:19:24
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: