My life would be great without you

Hellu! Idag har jag haft en lugn hemmadag. Har tvättat och grejat lite i klädkammaren, vilket betyder att jag dragit ut alla lakan och handdukar, vikt dom ordentligt och lagt in dom fint, haha jag är gammal :(

När Fadde slutat skolan åkte vi hem till hans föräldrar för middag, men hans pappa var sjuk så jag stannade inte så länge. Vill ju inte bli smittad! Så nu har jag precis kommit hem från en ofrivillig promenad. Jag skulle ta bussen från Faddes föräldrar och hem, och eftersom jag hade dåligt med kläder på mig och det faktiskt är ganska kyligt ute nu så tänkte jag byta buss på vägen så jag slapp gå. Jag hoppade av första bussen för att vänta på nästa, men så stod det på "tv-skärmen", där det står när bussarna går osv., att "linje 2 är indragen i hela Uddevalla pga. avstängd väg till följd av vägarbete". Jaha, skitkul. Så då fick jag gå ändå, och längre dessutom. Men när jag gått en stund, tror ni inte att den ändå kommer och åker förbi!? Dessutom var bussen 15 minuter sen när vi åkte åt andra hållet tidigare idag också. 

Det är få saker som irriterar mig så mycket som Västtrafik. Och SJ.. Kanske kollektivtrafik i allmänhet. De senaste 3-4 (?) veckorna har jag promenerat till jobbet istället för att ta bussen, och det är faktiskt bara fördelar med det.
  • För det första, det kanske mest uppenbara; det är ju bra att röra på sig.
  • För det andra; jag kan sova hela 15-20 minuter längre på morgonen om jag väljer att gå. Och det är väl självklart att det är en fördel :)
  • För det tredje; jag känner att jag raderat ett halvt irritationsmoment ur mitt liv - just det här med bussarna. Enbart ett halvt eftersom jag fortfarande tar bussen hem av olika anledningar, men kanske ändå det bästa. Det är inget annat än krångel, bussen är i stort sett alltid sen. Är den någon gång i tid så missar man den. Så det är faktiskt riktigt skönt att slippa det, samtidigt som det är skönt att ha bussen som ett alternativ ifall det regnar t.ex.
Ja ja, inte mycket jag kan göra åt det. Forgive & forget. Typ? Slänger in två bilder från igår istället. Jag satt i hamnen och käkade glass och njöt av det fina vädret tills det började regna. De där mörka molnen alltså, dom ska tydligen alltid vara med..
110902
110902
Tittar jag enbart på den här bilden så kan jag för en liten stund inbilla mig att sommaren fortfarande är kvar ♥
Posted by Anna

Postat av: Frida

Då tycker jag att vi endast kollar på den :P hehe men här uppe är de fortfarande lite sommar faktiskt :D

2011-09-03 @ 19:14:39
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: