I'm like a puzzle with a missing piece, I've got a car but didn't get the keys

Fy så trött man kan vara! Både i kroppen och huvudet, så himla onödigt egentligen att man går runt och irriterar sig på saker, man blir bara bitter.. Det spelar ju ingen roll var man kommer eller vad man gör så finns det idioter överallt och inte minst i trafiken. 
 
Igår t.ex. när jag jobbade och var ute och körde så hade jag en stor lastbil liggandes obehagligt nära bakom mig i en nedförsbacke, (vilket inte alls är ovanligt men fortfarande väldigt otrevligt) så jag bromsade lite lätt så han skulle fatta att lite avstånd kanske skulle vara en bra idé. Och vad gör han? Blinkar på mig med helljuset! What the f*ck!? Har man inte rätt att bromsa eller? Tänk om det skulle springa ut en älg på vägen eller vad som helst, och jag skulle behöva bromsa på riktigt, vad ska han göra då? Blinka med helljuset och köra över både mig och älgen? Usch, folk har så dåligt trafikvett så man blir mörkrädd..
 
Men det dummaste jag varit med om på länge var i fredags/natten till lördagen då vi åkte hem från Liseberg. Vi låg på motorvägen och mamma, som körde, bytte fil för att köra om bilen framför. Plötsligt kommer det någon, som framstår som en fartdåre, bakom oss och börjar blinka med helljuset. Inte en, inte två, utan flera gånger och kör upp nära bakom. Det finns ingen plats att köra in bakom bilen vi redan håller på att köra om, och det är en bit kvar tills vi kommit förbi den, så mamma fortsätter. Men så sätter bilen bakom på blåljusen, då är det polisen! Hur f*n beter dom sig? Förväntas man förstå att det är en polis som kommer när det är mörkt och någon kommer och blinkar med helljuset? Har dom bråttom och behöver komma förbi får dom väl sätta på blåljuset direkt, men med tanke på att blåljusen bara var på i några få sekunder så hade dom förmodligen inte alls bråttom utan ville bara komma förbi och fram.. Man slutar aldrig förundras över folk!
 
Inte alls bitter, haha! Men det är skönt att få skriva av sig ibland, det är ju lite min tanke med bloggen.
En liten bild från häromdagen, bara för att.. :)


Postat av: Frida

Visst är lastbilschauförrer idioter?! Dem är rent av livsfarliga, dem kör med helt egna regler. Dem gör allt för att irritera mig, kör 2meter bakom mig när jag övningskörde, brukar allt som ofta köra ut precis framför mig trots att jag inte har en ända bil bakom mig. Man blir ju mörkrädd!
Vad de gäller dem där poliserna så kunde dem ju haft bråttom men inte ville ha blåljuset på men så låg ni i vägen, försvarar dem inte för dem måste ju ha sett att ni skulle svänga ut och satt på blåljusen på en gång, de kan ju vara trafikfarligt att blinka med helljusen så. Hehe för de första hade jag blivit arg och sen skitskraj :P haha sen hade jag blinkat med helljuset på dem :P
När jag körde igenom en av tunnlarna här i norge när jag och pappa skulle hit så låg jag i 70-75 för jag jag vågade inte köra i 80 som de var och då dyker de upp en flane bakom mig och tänder helljuset. Gaaaaaah vad arg jag blev.
Världen är full av idioter och dem flesta av dem träffar man i trafiken :(

Svar: Ja man tycker ju att yrkeschaufförer ska ha lite mer vett än så men klart dom är väl hyfsat trygga i sin lastbil det är ju den som sitter i en liten bil framför som råkar mest illa ut..Men då kan dom ju inte heller förvänta sig att man ska flytta på sig. Finns som sagt fullt av idioter i trafiken och vem som helst kan ju blinka med helljusen, inte tänker man "åh, det kan vara polisen/ambulansen, jag kanske borde flytta på mig" så fort nån gör det. Och ja - det kan ju vara trafikfarligt om dom håller på och hetsar och stressar så och man inte vet vad man ska göra eller var man ska ta vägen..
Anna

2012-08-15 @ 01:04:41
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Postat av: Frida

Ja men precis, men dem borde ju tänka på oss som inte är så stora!
Näe absolut inte, de händer ju lite då och då liksom att någon har helljuset på på en. Ja verkligen, varför inte bara coola ner lite ingen har så bråttom så man måste stressa andra.

2012-08-16 @ 00:13:39
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: