Some say love ain't worth the buck, but I'll give every dime I have left

Hej! :) Idag är det utbildningsdag nr. 2 och direkt efter det blir det jobb, så det blir en ganska lång dag idag men det känns inte som att jag gjort mycket annat än att sova den senaste veckan så det ska jag väl orka.

Jag skrev ju igår att jag ska försöka göra en ny design till bloggen, och när allt bra på tv var slut (klockan 22 ungefär) kände jag mig väldigt kreativ och började skissa på papper och välja färger. Sedan tänkte jag att jag skulle använda lite av mina kunskaper från kursen Digital färglära och göra en bakgrund med repeterat mönster, så jag satte igång och skissa upp även det på papper först och fortsatte sedan i Corel draw x5. Fick till början jättebra, men sedan så visade det sig att testversionen jag har hade gått ut, så det gick inte att spara. Så jag laddade ner en ny testversion, vilket tog ungefär 100 år. Och när den var nästan färdig kom det upp en sån där ruta som frågar ifall jag tillåter att det här programmet gör ändringar, och jag brukar alltid trycka nej på såna, så det gjorde jag även den här gången. Vilket resulterade i att jag avbröt hela nedladdningen och fick börja om igen. Smart där!

Ja ja, jag gjorde i alla fall en ny header i PhotoScape, som jag blev nöjd med. Men den får ni inte se än! :)

Nu ska jag göra mig i ordning och greja lite hos Arwen innan det är dags att gå. Jag låg och drog mig i sängen i 2 timmar idag så jag har precis ätit frukost, haha!
111115

Postat av: Frida

Du skulle ju fixa en ny design till mig med ju, vi glömde de när du var hemma sist :P



Skönt att kunna dra sig så länge :D

2012-01-31 @ 17:56:37
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: