You've already saved me

Jag försöker komma underfund med vad jag tycker om idolvinnaren/låten/vinnaren och låten tillsammans. Jag följde inte Idol 2011 så jag har ingen åsikt om Amanda Fondell så.. Men jag har låten på hjärnan ibland, och känner att jag vill lyssna på den. Jag har dock aldrig lyssnat på den frivilligt utan har bara hört den på radio (förrän nu, när jag letar efter den på YouTube..) Jag gillar hennes röst, men jag stör mig på hur hon uttalar vissa saker. T.ex. så heter det All this way, och inte All these way som det låter som hon sjunger ibland. Men det är väl kanske bara såna där saker som den lilla "språkpolis" jag är måste anmärka. Men ibland låter det också som att hon håller på att sätta tungan i halsen, det stör mig också för det förstör.

Annars så tycker jag om låten. Det är ju trots allt världens bästa Darin som har skrivit den, så det går ju inte göra så mycket annat faktiskt. Men inte bara för att det är han som har skrivit låten, utan för att allt han gör är bra. Han gör aldrig ett dåligt jobb. And that's a fact.

Har lyssnat igenom både Amandas och Robins version under tiden jag har skrivit, och jo.. Robin var bättre. Amanda är inte rikigt rättvis mot låten, tycker jag. Tänkte lägga in låten (med Amanda) men nu sket jag i det och lägger in en bild på låtskrivaren istället, bara för att! Han är ju som sagt världens bästa Darin!
120119
Källa
Just an old fav pic'  ♥ God, I miss that time!
111115

Postat av: Frida

Robin gjorde den tusen gånger bättre, där hör man ju att de är en Darinlåt medans Amanda har sabbat den. Hade velat höra Darin sjunga den :)

2012-01-20 @ 17:56:44
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: