It's just the way the game is played, it's best if you just wait your turn

Då var jag tillbaka här! Har haft fullt upp sedan i lördags så först nu har jag en stund över. Tyvärr kan jag inte skriva allt som jag skulle vilja skriva, men PEACE & LOVEMåste skriva lite mer om det, om inte annat så för min egen skull, för det är så roligt att kunna gå tillbaka och läsa sen :) Och det här kommer bli ett långt inlägg, bara varnar ;)
 
Dagen började i ett regnigt Falun, men innan jag hunnit göra mig i ordning, äta frukost, packa ihop mig och checka ut från hotellet hade solen hunnit fram och det var jättehärligt väder hela dagen, kvällen och natten, förutom en liten regnskur mitt på dagen.
Tyvärr hade inte Frida tid att hänga med mig, så jag traskade runt på festivalområdet på egen hand. Kollade lite på David Batra och Soran Ismail, men det var ingen stand-up-show som jag trodde utan en debatt om rasism. Intressant men inte så roligt. David Batra hade däremot en stand-up-show senare men jag kom dit försent så det var fullsatt (den var inomhus).
 
Såg dock en annan komiker, Kodjo Akolor. Jag hamnade där lite av en slump, eftersom det var den enda scenen som hade tak gick jag och satte mig där och åt när det började regna och en stund senare fylldes det på med folk och Gina Dirawi kom upp på scen och presenterade Kodjo. Visste inte vem han var innan men han var verkligen hur rolig som helst, så himla skön kille! :) Så det tackar jag faktiskt regnet för!
 
Några timmar till fördrevs inne på och utanför festivalområdet, och vid nio-tiden traskade jag bort till Utopia (största scenen - "Rihannas scen") där Hoffmaestro spelade till halv tio. Ställde mig i kö för att få komma in, men när dom spelat färdigt och den publiken skulle ut lyfte dom undan staketet så alla kutade in och jag hängde såklart på och fick mig en plats längst fram och där satt vi till klockan var elva, då sa vakterna till att vi var tvugna att ställa oss upp. En timme kvar, tänkte vi men det blev en timme och 40 minuter eftersom hon var sen. Det var sjukt drygt att vänta, och just det här "precis såhär var det förra gången.." meeeen hon kom!
 
Hon startade med Only girl (In the world) och sen blev det bara bättre! Bästa låten var helt klart We found love! Jag har sett det framför mig så länge, när det här ljudet kommer (ja, antingen vet ni eller så vet ni inte vad jag menar :) ) och trappas upp tills hela publiken exploderar, och det var verkligen precis så! Det var heeeelt underbart!
 
Och sedan att hon var påverkad, trodde att hon var kvar i Oslo när hon sjöng Bob Marley's Redemption song för terroroffren och att hon var sen (vilket jag sett att hon fått mycket kritik för), ja det första är ju faktiskt bara tragiskt (hoppas hon får hjälp innan hon slutar som Whitney Houston och Amy Winehouse) och det andra.. Ja, hon ändrade sig ju efteråt ;) Men det spelade liksom ingen roll för hon var där, jag var där och fick höra livemusik som jag älskar och jag hade så jävla roligt!
 
Och till den som recenserade spelningen i Expressen (tror jag det var) som frågade ifall det är Sean Banan som skrivit Cockiness (Love it), jag säger bara: SUCK IT!

 
 

Postat av: Frida

Aha du stod på den sidan, de gjorde jag med men mycket längre bak. Typ vid tv-tornen eller vad de var som var i mitten av publikhavet :P

2012-07-03 @ 21:15:43
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: