Spread the word about the Desert Flower

Jag har precis kollat på Desert flower, eller En blomma i Afrikas öken som vi säger på svenska. Jag har läst alla Waris Diries böcker (En blomma i Afrikas öken - Desert flower, Ökenblomman återvänder - Desert dawn & Smärtans barn - Desert children) flera gånger, så jag visste ju vad den handlade om, och oftast så är ju inte filmerna så bra när man läst böckerna, men jag tycker den var väldigt fint gjord. Tyckte lite sådär i början, när den hoppade från Mogadishu till flera år senare i London, att "nu hoppar ni ju över halva storyn", men det kom ju senare i återblickar.
 
Grejen är att det är ju inte bara en bra film som är fint gjort baserad på väldigt gripande böcker. Det är ju en fruktansvärd historia med ett otroligt starkt budskap som måste nå fram till så många människor som möjligt, för att kvinnlig könsstympning någon gång ska få ett slut.
Källa
Liya Kebede (som spelar Waris i filmen) och Waris Dirie själv.
 
Har ni inte sett filmen? Gör det! Eller läs böckerna. Jag lovar att den här storyn inte kommer lämna er oberörda.

Postat av: Frida

Jag har velat se filmen sen jag såg att den hade kommit, vilket är 1år sen :P haha.
Jag ska genast se till att se den, älskar ju böckerna :D

2012-07-09 @ 17:47:31
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: