Tonight I'mma let you be the captain

Jag är ledig nio timmar mellan passen när jag jobbar kväll och sedan dagen efter. Om jag kommer i säng hyfsat fort när jag kommit hem, har tur och i stort sett däckar när jag lägger huvudet på kudden och är snabb på morgonen så jag inte behöver gå upp alldeles för tidigt (vilket man i och för sig gör ändå) så kan jag få ungefär 6½ timmes sömn. Så får jag inte sova i en minut (inte bokstavligt talat då förstås) utav de 6½ timmarna utan att drömma om jobbet? Inte okej tycker jag! 
 
Men jag är i alla fall glad att man kan komma tillbaka till jobbet efter en veckas ledighet och saker och ting har förändrats till det bättre. Det är något av det värsta jag vet att behöva jobba emot tiden och alltid behöva stressa. Nu var det inte så, varken igårkväll eller idag, vilket var väldigt skönt. :)
Och nu är det "officiellt" att jag jobbar i Uddevalla kommun! Eller ja.. nu säger mina kläder det med. Hehe, jag har alltså också fått kommun-arbetskläder nu, eftersom jag jobbat ganska länge och kommer fortsätta i alla fall ett tag framöver. Det har ju gått mer än ett år redan! Galet!

Postat av: Sofia Stensby

Jag vet hur det är! När jag jobbar kväll slutar jag 22.00 (senare om man är iväg på utflykt.) och så jobbar man nästan alltid dagspasset dagen efter, och då börjar man 06.30! Tack och lov brukar jag kunna äta frukost på jobbet, så jag bara packar ihop den kvällen innan och har med mig den sen!

2012-07-22 @ 22:27:32
URL: http://sofia.stensby.se
Postat av: I am Baam ♡ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Oj - 9 timmar? Är det inte krav på att man ska ha minst 11 timmar eller nått mellan jobbpass? Har för mig att någon har sagt det till mig.

svar: Tack för tipset snälla du! Kanske jag slipper lida fullt så mycket nästa månad. :P
Nu har det lyckligtvis nästan gått över helt.

2012-07-23 @ 18:40:41
URL: http://iambaam.blogg.se
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: