Sometimes I feel you're not deserving of me

Underbar dag idag! Nej, skojar bara.. Men vi kan låtsas :) Jobbade lite extra en sväng på förmiddagen idag, sedan hann jag inte mycket mer än att komma hem, byta om och äta lite innan jag skulle åka iväg till Blåkulla, även känt som Stadshuset (för alla icke-Uddevallabor som inte vet :) ) för att lyssna på en föreläsning om... Hur vi ska jobba sämre, typ.. Ja, jag lyssnade jättenoga, var inte alls så trött att ögonen trillade ihop och det var det roligaste jag gjort på länge! Nej, nu skojar jag igen.. :)

 

Mitt "nöje" (när jag inte kämpade för att hålla ögonen öppna) var att sitta och störa mig på att folk (i det här fallet gubben som föreläste) inte kan skriva ordentligt. Fast det är egentligen bara just det, störande...

Den lilla språkpolisen i mig börjar acceptera att folk aldrig kommer att lära sig, och inte heller bry sig så mycket som jag gör, så så länge jag använder mig av sociala medier m.m. är det väl något jag får stå ut med.. Tacka vet jag riktiga böcker som är ordentligt skrivna! :)

 

Men, det jag försöker komma fram till är att jag ändå tycker att när man håller i en föreläsning så kan man väl anstränga sig i alla fall lite för att vara formell så det ser seriöst och korrekt ut. Största delen av tiden satt jag mest och läste på powerpoint-presentationen och försökte lista ut vad det egentligen stod. Förstod inte mycket faktiskt. Som en tyst protest lämnade jag kvar häftet på stolen.. ;) Vilken rebell jag är, haha!

 

Nu ska jag dra ner persiennerna, glömma bort att det regnar och längta efter sommaren! :)

Bild från arkivet

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: