No, it ain't nobody's business, except.. that it is!

Det här inlägget skrev jag för flera månader sedan, men av olika skäl publicerade jag det aldrig. Men med anledning av "nyheterna" angående Rihannas och Chris Browns officiella återförening har jag tänkt igenom detta igen och jag tycker faktiskt att jag har lite rätt.
 
Vill bara klargöra först att det jag älskar med Rihanna är framför allt hennes musik. Hon kan verka ha en jättehärlig personlighet i vissa sammanhang, men jag vet också att hon ägnar sig åt saker som jag är starkt emot. Så, här är inlägget jag skrev för några månder sedan, dock lite redigerat.

Hör och häpna, nu ska jag kritisera min stjärna lite grann. Det handlar om låten Nobody's business (feat. Chris Brown, som misshandlade Rihanna när dom var ett par). Kritiken gäller ifall att ryktena om att dom är tillsammans igen stämmer, vilket - om man lyssnar på låten - det låter som att dom är.
 
Jag gillar låten, men analyserar den och hela situationen så mycket att jag nästan inte kan lyssna på den längre. I alla fall inte lyssna och njuta. Från början tänkte jag att "Nej, det är ju sant. Det är ingen annans "business" än deras", men faktum är att jag faktiskt tycker att det är det. Visst att hon får göra vad hon vill av sitt liv, men som kändis blir man automatiskt en förebild för många, och tänk vad hon kunnat göra för många tjejer som blir slagna av sina killar/män. "Rihanna lämnade Chris för gott, jag kan också göra det". Men hon går tillbaka till honom och säger att ingen har med det att göra, och alla tjejer som kanske inspireras av henne och hennes styrka tänker "Rihanna gav Chris en andra chans, jag kan också göra det".
 
Och bara Chris's uppenbarelse i låten gör mig förbannad. "Let me love you and show you how special you are" - genom att slå henne sönder och samman? Idiot! Jag tror säkert att han ångrar det han gjorde jättemycket, och jag vet att han bett om ursäkt både offentligt och personligen till Rihanna, men jag tycker ändå det är jävligt svinigt och det är inte okej!
Källa
Är det såhär kärlek ser ut så har jag missat något..
 
Kanske överreagerar jag, men samtidigt vet jag att många håller med mig. Jag tycker bara det är så synd att låta den rollen som en förebild för något vettigt gå till spillo, hon hade kunnat göra så mycket... Men jag har också läst hennes tweet efter att hon lagt upp en bild och text som kunde tolkas (och förmodligen rätt tolkat) som att hon var hög och blev kritiserad för det där hon svarade; "I don't really give a f*ck!" och det är väl uppenbarligen så hon resonerar. Tyvärr, får jag säga.

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: