Hur svårt kan det vara?

För några veckor sedan läste jag kommentarerna till en status på Facebook, en sån där som det står t.ex. "Gilla om du håller med, bla bla bla.." Efter att ha läst ett antal kommentarer började det gå runt i huvudet på mig, all denna särskrivning! Jag blir helt knäpp av sånt, och nu har jag blivit så insnöad på särskrivningar (och inte bara det - grammatikfel och allt möjligt..) att jag lägger märke till varenda litet fel jag ser överallt! Det värsta är, att när jag blir sån, så liksom låser jag mig. Oftast kan man ju, om man vill, lista ut vad det ska stå trots att det står något annat, men jag låser mig så jag förstår inte vad det står.
 
Så, typ en "vädjan till nationen". Sluta särskriv!
"90-talets generation"? Pfft! Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln.. ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: