Sjunde veckan i Ecuador!

Den här veckan har vi inte haft så många barn då en utav de andra "fröknarna" varit borta så det har varit halv-stängt. Det har varit ganska skönt med bara hälften av ungarna, men det har gett de lite mindre barnen chansen att tuffa till sig lite så dom har busat dubbelt så mycket så det kunde lika bra varit 30 av dom ändå, haha.

I helgen har jag haft spanskalektion nästan dygnet runt då det varit familj på besök i samband med Alla helgona, som vi kallar det i Sverige, och jag har umgåtts med nya och mindre nya ecuadorianska vänner både på dagtid, kvällstid och på dansgolvet under småtimmarna. Det är roligt att det faktiskt händer något på helgerna här och att folk är ute och umgås. Jag har dock fortfarande inte riktigt vant mig vid uppmärksamheten som ljus hy, blondt hår och blåa ögon ger här och det blir lätt lite för mycket. Det positiva är att man aldrig blir sittandes att ha tråkigt om man inte själv väljer det, och igår hade jag väldigt roligt när jag övade på mina salsa-moves ;)
Idag åkte vi iväg ett gäng till floden. Det var något lite mer "flashigare" ställe med bar och musik och det var kul. Och det blev ännu mer spanska vilket är jättebra! :)

Nu verkar det vara åskoväder på ingång, det har blixtrat ljudlöst massor av gånger men nu har det börjat mullra med. Hoppas på massa regn ikväll/i natt, det är mysigt att sova till det ljudet fastän jag flera gånger vaknat av att det smattrar för högt mot taket!

Sju veckor gjorda, fem kvar!

/Anna

Postat av: Birgitta

Härligt Anna! Det kan inte vara lätt att komma tillbaka till gråa Uddevalla sedan! Kram

2013-11-05 @ 07:47:52
Postat av: Mamma

Du verkar ha riktigt trevligt på helgerna. Vad kul att få prova på Salsa, det skulle jag också gärna göra med ngn som kan på riktigt.

2013-11-05 @ 19:10:36
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: