My heart belongs to you

Det är helt sjukt vad mycket det har snöat här i Uddevalla! Och det har fortfarande inte slutat snöa! Igår kväll ville jag kolla hur mycket det hade snöat under dagen, mätte ju till 13 cm tidigare på dagen. Så jag tog på mig mina gummistövlar och hoppade ut i snön. Inte en jättebra idé - jag hade snö upp till knäna! Och min 30 cm-linjal räckte ju inte till. Jag - som inte gillar snö - har verkligen flyttat till fel ställe känner jag.
Såhär såg Fadde ut igår kväll när han kom hem, gissa om jag skrattade!?

Och som ni vet så är det första advent idag, första ljuset tändes till frukosten.

Jag och Fadde bestämde oss också för att ha våran egen lilla "julafton" idag eftersom vi inte kommer vara med varandra på riktiga julafton. Vi fikade lussebullar, pepparkakor, Ballerina pepparkaka och julmust och gav varandra våra julklappar. Haha inte jättespännande eftersom båda redan visste vad vi skulle få. Fadde fick ett datorspel utav mig som han har tjatat om ett tag, och jag fick en supermysig filt som Fadde köpte på Liseberg i fredags.

Jag tror jag ska ta på mig lite kläder och gå ut och ta lite kort på eländet, dokumentera min första vinter i Uddevalla och kanske Uddevallas värsta vinter?
Fadde har lämnat mig själv hemma nu. Jag vet inte riktigt vad dom gör, men det har något med deras religion att göra. Kanske borde jag vara med, men jag vet ju inte vad det är, vad det betyder, vad dom gör, eller varför dom gör det.

/anna

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: