You started playing games, so now you gotta deal with it

Ni vet när man känner sådär att man inte borde klivit upp ur sängen, borde ha legat kvar under täcket hela dagen? En sån dag har jag haft idag. I morse när jag gick upp tyckte jag att det såg lite vitt ut ute, men tänkte att det är nog bara frost.. Men när det ljusnade såg jag att det var snö. Awesome! Det betyder tågförseningar, för ni vet ju hur det är. Södra Sverige + tåg + snö = kaos
Ska dom aldrig lära sig? Visst, det kommer inte lika mycket snö här nere som i Norrland, men vad fan! Det är inte första gången det snöar i det här landet! Det där vita som kommer från himlen när det är lite kallt kommer tillbaka! Hur svårt kan det vara? Det är Sverige! Sen att dom säger att det inte beror på snön tror jag så mycket jag vill på..

Iaf så skulle jag åka med tåget 08.06 och skulle vara framme i Göteborg 09.22. När jag kom till tågstationen stod det ny tid 08.15. Ny tid 08.25. "Tåget kommer om 3 minuter". Ny tid 08.35. Tåget kom väl vid kvart i men blev inställt och körde inte vidare. "Ni får åka med nästa tåg 09.09". Ny tid 09.20. "Vi ska koppla ihop oss med ett annat tåg". "Trappsteget går inte in". "Vi måste vänta på mötande". "Vi kanske inte får köra med det här tåget". "Okej, vi har fått besked om att vi får åka en annan väg direkt till Göteborg". Kvart över tio åkte vi från Uddevalla, och då började jag skolan. Var framme i Göteborg halv tolv och hann till skolan tills vi slutade första lektionen, så jag hann iaf prata med läraren.
Sen hade vi Hans, diskuterade en bok som jag inte har läst eftersom jag inte har den, den stod inte med på litteraturlistan så jag missade att beställa den. 

Så ganska värdelös dag, ja - but it's getting worse.
När jag skulle åka hem stod tåget på stationen i god tid och jag tänkte att det verkar ju lovande. När vi har börjat rulla ut från stationen ropar dom ut i högtalarna att tåget inte kommer gå till Uddevalla utan bara till Stenungsund pga. ett träd som ramlat över en ledning. Bussar från Stenungsund var beställda men busstrafiken hade redan stått stilla i en och en halv timme pga. en olycka någonstans, men som tur var så stod bussen redan där när vi kom. Men pga. den där olyckan var vi tvungna att åka en omväg för att komma till Uddevalla.
Väl framme i Uddevalla så var alla lokalbussar i hela Uddevalla inställda. Vad fan är det för stil? Ska dom låta bli att köra bussarna helt och hållet för att det kommer lite snö? (Visserligen har det faktiskt kommit ganska mycket snö här i Uddevalla, men ändå) Som sagt, det här är Sverige! Deal with it!

Ska man ändå se något positivt i det hela så har jag haft ganska mycket tid till att läsa idag så jag böjar komma ikapp i min planering nu. Men jag hade faktiskt bara kunnat åka hem igen i morse när tåget var sent, stannat hemma i värmen, myst i soffan med en kopp varm choklad och läst alla mina böcker.

Hoppas ni har haft en bättre dag!

/anna

Postat av: Britt

Du flyttade från snön men till vinterproblemen. Det är nog bara till att vänja sig. Kram mamma

2010-11-09 @ 19:27:20
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Fyfan vad man måste ta och fixa den där körlappen nu alltså. När har du din nya uppkörningstid??

Jag måste ta fingrarna ur och beställa tid för teoriprovet. Jag glömmer bort det hela tiden.

2010-11-09 @ 19:58:19
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

SV: Kan man inte göra riskettan efter teoriprovet?

Nepp har inte gjort det än :) Men i will :)

2010-11-09 @ 20:55:36
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: