What about us?

Ingen vila, ingen ro. Det är nämligen så att vi har två tentor i Text&culture, den vi gjorde igår och en hemtenta som vi ska göra den här veckan. Känns dock lite mer avslappnat - fast man ska nog inte känna sig för avslappnad med risk att man sitter i panik sista kvällen och skriver! Men jag menar, man har ju ändå tid på sig att se över arbetet, ändra lite, kolla upp ord och så :)
På hemtentan ska man välja två utav dom här ämnena och skriva 500-700 ord om varje:
1. Discuss the role of the character Obierika with respect to the theme of Achebe's "Things fall apart".
2. Discuss the effect of epiphany in two stories in "Criss-cross tales". Organize your essay as contrast and comparision.
3. Is Coetzee's "Disgrace" a postcolonial-novel? Discuss.
Det bra är att jag inte behöver läsa klart allt som jag borde ha läst! Har planerat in att läsa ungefär 10 historier från boken Criss-cross tales idag, men jag behöver alltså bara läsa två! För den uppgiften har jag redan bestämt mig för att göra.. Fast jag har lite svårt att välja mellan 1:an och 2:an, Things fall apart har jag inte läst klart, men planerade att göra det i veckan. Men den är så svår att förstå med alla afrikanska ord och sånt. Disgrace (Onåd) var den jag lånade på svenska förra veckan, har inte börjat läsa den än men jag gissar på att jag kommer kunna läsa ut hela den snabbare än det jag har kvar av Things fall apart.

Det är bara att sätta igång!

Skulle egentligen varit och tvättat nu, stressade hem efter körlektionen för att inte missa alltför mycket av min tvättid - bara för att upptäcka att nyckeln hade följt med Fadde till skolan. Så dumt..
Kanske tar och städar lite istället, det behövs! Får dessutom finbesök i helgen så då ska det vara fint! :D

/anna

Postat av: Britt

:)

2010-11-16 @ 19:16:27
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: