To win some or learn some

Nu har jag tagit en liten paus från pluggandet, håller på att läsa en bok som heter Educating Rita, ska ha läst klart den tills i morgon så jag måste lägga lite tid på det. Började med den idag också, haha. Men det är en liten bok, lite mer än 100 sidor som innehåller 7 scener, har bara 2 kvar nu.
Men den är ganska jobbig att läsa för det är en pjäs, så den är skriven på ett lite annorlunda sätt än vad man kanske är van vid. Plus att det är på engelska såklart, och tjejen som det handlar om har någon konstig dialekt så det står t.ex. Y' istället för you, an' istället för andd' istället för do, me istället för my och alla ord som slutar på ng slutar istället med n'. Men ja, har man valt att plugga så ska man väl plugga också ;)

Faddes mamma, storebror, farmor och farfar är här. Dom kom hit med kyckling och lagade mat, så jag slapp det idag :)

Fadde klippte av sitt hår igår :( Jag älskar hans hår! Fast han är söt ändå såklart :D Haha var bara tvungen att säga det..

Serietidning
En bild som vi tog med Faddes dator som "serietidning", ser väl ut som en spännande historia? ;)

/anna

Postat av: Caroline

HAHAHA! Förlåt om jag har dålig humor... men det såg ut som att de stog "d' istället för do me". Såg inte kommatecknet xD

2010-09-20 @ 16:48:20
URL: http://ljusterdal.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: