In the dark you can't see shiny cars

Hej! Idag har jag jobbat, en kort dag, 7.30-12.00 bara. När jag kom dit frågade en av personalen:
"Fick dom inte tag på dig igår?" '
"Nae.. Eller.. Var det nåt speciellt?"
"Ja vi har planerat så att vi inte behöver någon extra."
Så det fanns inget arbete planerat för mig, men jag vet mina rättigheter och har dom bokat in mig så kan ingen säga att jag inte får jobba, så jag fick ta lite jobb från dom andra men var ändå klar redan klockan 10. Satt i lokalen och löste sudoku och sedan fick jag följa med på ett till jobb. Ganska onödigt med andra ord men samtidigt väldigt välbehövliga pengar! :)

Efter att jag hade jobbat färdigt begav jag mig iväg till andra sidan stan för delegationsutbildning, så att jag får ge medicin. Kommer ha ett "prov" nästa vecka och sedan ska man även göra det praktiskt tillsammans med en sjuksköterska för att få delegationen. 
Tänkte först att det nästan är lite läskigt att ha så stort ansvar, för vissa är ju medicinen livsviktig. Men jag har ju ändå tagit medicin själv hela mitt liv ungefär.. Inte riktig, men så länge jag kan minnas, så det ska nog gå bra!

Måste bara fråga.. Är det inte superlöjligt att två personer som ska till samma ställe och som ska jobba tillsammans inte ens kan heja på varandra på bussen? Jag blir helt paff när vuxna människor beter sig så barnsligt.. Jag kan inte för mitt liv förstå vad jag har gjort för att någon ska tycka så illa om mig (om det nu är det som är problemet?) att personen inte ens kan hälsa?
Känns ju inte lite löjligt sen heller när vi ska av bussen vid samma hållplats och jag går bakom personen hela vägen och in i samma lokal...

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: