Hey, I made it

Nu har jag vilat ut mig någorlunda efter en lång dag igår. Det var planerat en snabbvisit till Göteborg för en arbetsintervju, men jag åkte hemifrån tjugo i åtta på morgonen och kom inte hem förrän tjugo över elva på kvällen. Anledningen är att intervjun gick väldigt bra! :)

När jag var klar strax före elva sa tjejen som intervjuade mig att hon skulle höra av sig efter klockan tre, för hon hade två platser att tillsätta men tre sökanden, men klockan tre skulle hon intervjua den sista och efter det skulle jag få besked, och om jag fick jobbet skulle jag få komma tillbaka klockan fem för introduktion och så.

Inte så stor mening att åka hem och sen eventuellt tillbaka, så jag smsade Linda och frågade vad hon hade för sig. Och tur för mig så hade hon inte för sig någonting, så hon kom ner till stan, vi gick runt och kikade på lite grejer, försökte undvika försäljare vilket inte gick så bra för mig, och sen gick vi och åt lunch.

Jag var ju lite ledsen för att jag inte fick åka hem och kolla på O.C, så vi bestämde oss för att åka hem till Linda och kolla där! :)
Efter klockan fyra ringde dom äntligen och sa att jag var välkommen tillbaka klockan fem! Så jag åkte dit, jag och några till som var nya fick en "liten" genomgång om vad själva företaget (Svensk fondanalys) handlar om, och jag måste faktiskt säga att det verkar riktigt bra, så om någon ringer er därifrån någon gång, lyssna! ;)
Efter genomgången var det dags att börja lära sig att sälja, och det gör man ju såklart lättast genom att ringa och försöka sälja. Det var lite nervöst och så, men det gick ändå bra! Fick dock inget sålt men det var ju första dagen så det kommer nog :)

nu har jag med andra ord ett jobb som kommer göra att jag är hemma vid halv tolv-snåret fyra dagar i veckan, men jag ska inte klaga! Det är inte världens mest välbetalda jobb heller, om man inte säljer jättemycket såklart, men det är ju ändå något och jag är nöjd! :D

Avslutar med en bild från när det en liten stund igår faktiskt var soligt, innan jag springer till köket och kastar mig över kylskåpet, är vrålhungrig!

Blev lite sur att det var så fint väder, för det ska alltid bli sol när jag väl tar med mig paraply, men senare på dagen började det regna ändå!

Postat av: ttilda♥

mummmms!

2011-02-08 @ 23:22:11
URL: http://ttypttildas.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: