Hemma

Igår när jag satt på tåget satt jag och "skrev" blogginlägg i huvudet, hade massor att skriva. Men nu, nej. Jag orkar inte, kan sammanfatta resan som så att allt som kunde gå fel gjorde det. Förutom att jag faktiskt sov ovanligt mycket. 
Temperaturen i sittvagnen var helt åt helvete, rent ut sagt. Ena stunden var det så varmt så jag trodde jag skulle svimma, sen var det hur kallt som helst. Alla satt fullt påpälsade och frös jättemycket fast dom sa att dom hade full värme på. Sedan var elementet stekhett samtidigt som det blåste kallt från något annat håll, lite feberkänsla.
Det plus ett gäng jobbiga ungar som tydligen inte lärt sig att man kan sänka volymen på rösten, har nog aldrig stört mig så mycket på ett barn. Dom verkade rastlösa innan dom ens satt sig ner, så kan ni tänka er det plus en försening på 3 timmar.

Tåget skulle varit framme i Göteborg tjugo i nio, men vi var inte där förrän kvart i tolv. Jag förstår inte hur Sveriges största tågbolag (eller vad det kallas) kan vara så dåliga på att köra tåg? Men en sak måste jag faktiskt säga, jag har aldrig varit med om att dom informerat så mycket. Dom ropade ut trafikinfo flera gånger och berättade exakt hur många minuter sena vi var, varför, så fort vi stod still berättade dom varför och dom berättade till och med hur resegarantin fungerar. Det har jag aldrig varit med om förut, det är ju tur att dom är bra på något ;)

Jag var alltså framme hos Fadde vid två, så himla skönt att vara hemma med min älskling igen! ♥ Fast jag saknar min familj väldigt mycket också, men förhoppningsvis dröjer det inte lika länge innan vi ses den här gången! :)

/Anna

Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Jo man tycker ju det :P Ska fortsätta städa idag så Ricky slipper. Karln kom ju på klockan 23.00 att han skulle jobba idag... :S Så vi kommer nog vara skittrötta i eftermiddag. Men skönt att du är hemma igen... trökigt att det skulle krångla så mycket!

2011-01-05 @ 08:39:33
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

svar: Jag hittade fladdermössen i plånboken sedelfacket för att vara exakt... no money at all... just bats.

2011-01-05 @ 09:17:50
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: MAMMAS KRYPIN

Vi fick sondmata honom pga han hade för lågt blodsocker och inte fick i sig tillräckligt vid amning och flaska.

2011-01-05 @ 09:31:22
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahaha där var du rolig (de översta alltså) :P



Men många gånger beror de på andra saker som kanske inte SJ kan påverka själva de är väl vägverket också och så äger dom inte järnvägen den trafikeras av fler bolag än SJ så vi ska skylla på dom också. Sen nu när de är vinter så läggs de ner alldeles för lite tid på att rensa spåren, om dom hade fått göra sitt arbete i fred så hade allt gått som på räls hahaha näe men de hade inte blivit lika många problem. Brukar också vara lack på dom, sist var jag jätte lack för jag fick ingen information vilket tåg jag skulle åka med men allt löste sig och jag är nöjd och glad för jag fick tillbaka varenda öre :) De känns fett gôtt asså :)

Gå in på deras hemsida så finns de ett formulär du kan fylla i och berätta att du är nöjd med informationen, om du vill asså.



Kram

2011-01-05 @ 23:23:24
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: