Needed a break

Jag gick ut på en liten promenad, för här kommer man ju ingen vart ändå. Helt värdelöst väder ute, men jag fick sån plötslig lust att gå och då får man ju passa på! Jag såg faktiskt inte att det regnade/snöade innan jag gick, och tur var väl det för annars hade jag väl stannat inne. Jag avskyr känslan när kvällen kommer och man inser att man suttit inne hela dagen, igen. Och det händer alltför ofta. 
Jag har inte berättat om mina nyårslöften, men det kanske är dags nu! Jag har dock inte riktigt kommit igång än, för jag tycker det är mycket lättare att börja med nya saker samtidigt som man börjar få riktiga vardagsrutiner igen. Så jag har väl börjat lite smått, men kommer alltså börja på riktigt när skolan börjar. (Kanske bara en dålig ursäkt..?)

Nyårslöften 2011
  • Jag ska bara äta choklad en lördag i månaden, resten utav dagarna är helt chokladfria! (Väljer en dag i månaden pga. att jag vet att jag inte kommer att hålla ett aldrig-löfte, jag älskar choklad för mycket!)
  • Jag ska gå ut och gå minst 30 minuter varje dag. Undantag är vid regn och storm. Promenad till/från buss/tåg räknas inte (Väljer vissa undantag från början därför att det kommer göra det svårare för mig att hitta på ursäkter under tidens gång.)
  • Sluta småäta.
  • Spara pengar till ett eget Wii!
Jag hade först inte tänkt publicera mina nyårslöften, men jag resonerar så att det gör det lättare för mig att hålla löftena med den "pressen" som kommer med att fler faktiskt vet om vad jag har lovat. Och det är dags för mig att skärpa mig, på riktigt.

/Anna

Postat av: Claudia

haha ja men allt blir mycket intressantare när man egentligen borde plugga :P

2011-01-09 @ 17:23:06
URL: http://claudiias.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: