Just gonna stand there and watch me burn

Nu när sommaren är på intåg på riktigt vill jag bara säga ett par ord angående solbränna. Om jag skulle få välja själv så skulle jag gärna vara mörkhyad med mörka ögon och mörkt lockigt hår. Don't get me wrong, jag är stolt över mitt ursprung, bara det att jag tycker det är så fint att vara mörk. Istället är jag så vit man kan bli, och det är dit jag vill komma..

Jag är vit, jag blir inte solbrun utan bara väldigt lätt solbränd, och det är något jag har fått lära mig att acceptera, speciellt eftersom min pojkvän med familj är naturlig bruna året om och jämfört med dom kommer jag aldrig bli något annat än vit. Men som sagt, jag har lärt mig att leva med det för finns ju liksom inte så mycket till val. Men det är så himla tråkigt när folk kollar på en och säger nåt i stil med "Har du suttit inne hela sommaren eller?" Nej, det har jag inte! Är folk verkligen inte medvetna om att alla inte blir bruna efter en halvtimme i solen?

Så alla som gör det, lägg ner med såna kommentarer! Det är väl självklart att jag inte suttit inne hela sommaren, men jag har inte heller legat och stekt i solen eftersom det för det första inte är speciellt bra, men också för att jag vet att jag inte blir snyggt solbrun utan bara får svidande och lysande röda axlar/armar/rygg!
110613
Källa
Rosenseriens solskydd, den använder jag!

Någon mer som alltid får den jobbiga frågan, eller liknande, fastän ni spenderar lika mycket tid utomhus som "alla andra"?
110418

Postat av: Claudia

åh tack! härligt att höra :D jag gör mitt bästa iallafall, men en fråga. är det bättre när jag uppdaterar sällan men från datorn eller oftare och kanske mobilbloggar lite? :)

2011-06-13 @ 21:36:51
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du kan ju prova brun utan sol om du vill ha en snygg fakebränna :) Jag har en från Loreal som heter sublime bronze self-tanning gel (179:-). Peela huden innan och se till att smörja jämt och tadaaa så har man en skitsnygg färg. Karro som jag bor med har ungefär samma hud och problem som dig men det blev skitsnygg brunfärg på henne :)

2011-06-15 @ 22:40:45
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: