The road is clear, but I can't see a thing

Idag är det dags att skicka in uppgifterna i Part 3 i Digital färglära. Den andra uppgiften i den här delen (som jag skrev tidigare verkade "rolig men krävande" - I was right) tog en evighet innan jag lyckades lista ut hur jag skulle bära mig åt. Åter igen ser det så otroligt simpelt ut i "Interactive training mode", där dom visar hur man gör i Corel draw, som kursen är baserad på. Men det är svårt att hitta motsvarande verktyg i Photoshop.
Jag blev lite sådär "nu-är-jag-så-arg-att-jag-svär" där ett tag. Varför säga att det går lika bra med Photoshop när det blir så mycket krångligare? Och varför basera en kurs på ett program som är så svårt att få tag på? (Jag hittade det inte någonstans..)

Ja ja, hur som helst så blev jag färdig tillslut. Och så här ser det ut (klicka på bilderna för att se dom större):
Uppgift 8
Handlar om proportioner.
111028

Uppgift 9
Handlar om färger..? Jag låter bilden tala för sig själv, ni förstår nog.
111028
Posted by Anna

Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

svar: Åh okej, vad bra att du skrev det. Jag har inte testat några receptfria hostmediciner innan därför provade jag theracough.



Det roliga är föresten att en kompis från gymnasiet (vid namn Anna) också skrev om bisolvon i samma inlägg. Trodde först att det var du som hade skickat 2 kommentarer :P

2011-10-28 @ 14:05:35
URL: http://iambaam.blogg.se/
Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: